FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Wskazówki odnosnie rakiet
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum BCS_Ogame_uni1 Strona Główna » Atak » Wskazówki odnosnie rakiet
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Docek
Administrator



Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/8

Skąd: Nowy Sącz

 Post Wysłany: Czw 22:25, 16 Lut 2006    Temat postu: Wskazówki odnosnie rakiet

Coldfusion zadal sobie tyle trudu i przetestowal rakiety. Tutaj znajdziecie wyniki jego eksperymentów.

Na poczatek kilka wyjasnien, które naleza do podstawowej wiedzy:

Sila przebicia rakiety interplanetarnej: 12.000 punktów. Jej zasieg: ( [ poziom napedu impulsowego*2 ] -1 ) systemu poza system, w którym zostala wystrzelona. Koszt takiej rakiety: 15.500 metalu, 2.500 krysztalów, 10.000 deuteru, co odpowiada, przy zastosowaniu ogólnej formuy handlowej, 47.500 metalu (wiecej informacji co do uproszczenia pózniej)

Punkty strukturalne pojedynczych systemów obronnych:
Wyrzutnia rakiet: 200
Lekki laser: 200
Ciezki laser: 800
Dzialko jonowe: 800
Dzialo Gausa: 3.500
Dzialko plazmowe: 10.000
Mala powloka ochronna: 2.000
Duza powloka ochronna: 10.000

Tak dzialaja rakiety:

Zniszczenia, jakich dokonaja zaleza od technologi opancerzena obroncy, a takze od technologii bojowej atakujacego. Technologia powlok ochronnych nie ma na nie zadnego wplywu.

Cel glówny zostanie zniszczony na tyle, na ile wystarczy sila przebicia rakiet. Jezeli sila razenia bedzie wieksza od jego wytrzymalosci, to jej pozostala czesc zostanie przeniesiona na inne instalacje obronne i to w tej kolenosci: wyrzutnie rakiet -> lekkie lasery -> ciezkie lasery -> dzialka jonowe -> diala Gausa -> dziala plazmowe. Oznacza to, ze nie moze zdarzyc sie sytuacje, w której zostana zniszczone np. 3 dziala Gausa, a jedno bedzie tak na pól zniszczone... - albo zniszczaone albo nie! Sila przebicia, która nie wystarczy na zniszczenie 4 dzial Gausa, zostanie przeniesiona na inny cel. Pozostala sila razenia, która nie wystarczy nawet, zeby zniszczyc najslabsza jednostke obronna, po prostu znika.

I tak przechodzimy do praktycznego przykladu.

Wyobrazmy sobie system obrony, który sklada sie z:
200 wyrzutni rakiet
200 lekkich laserów
100 ciezkich laserów
50 dzial Gausa
10 dzialek plazmowych.



Obronca posiada opancerzenie statków kosmicznych na 10 poziomie, a atakujacy technologie bojowa na 10 poziomie. Teraz wystrzelimy 10 rakiet do celu gglównego, którym sa dzialka plazmowe, oznacza to 240.000 sily razenia ( 10 razy 12.000 +100% technologii bojowej). Teraz uderzaja one w swój cel. Dzialko plazmowe ma 10.000 punktów struktury, ale poniewaz opancerzenie statków kosmicznych celu jest na 10 poziomie, do obliczenia zniszczen bierzemy 20.000 punktów struktury na jedno dzialko. Ilosc zniszczonych dzialek mozna teraz latwo wyliczyc dzielac sile razenia rakiet przez punkty strukturalne dzialek, a wiec 240.000 / 20.000 = 12 ... dokladnie tyle dzialek zostalo zniszczonych. W innym przykladzie z 6 rakietami, byloby to 144.000 / 20.000 = 7,2 zniszconych dzialek. Nie moze jednak byc zniszczonych 7,2 dzialka, tylko 7 lub 8. System bojowy nie jest jednak zaprogramowany tak, by komus cos podarowac, dlatego liczba zniszczonych dzialek zostanie zaokraglona do 7. nie jest równiez tak zaprogramowany, zeby komus tak poprostu cos zabierac, tzn. sila razenia, która nie wystarczyla, zeby zniszczyc 8 dzialko plazmowe ( 0,2 * 24.000 = 4.800 ), zostanie "przeniesiona" na wyrzutnie rakiet i zniszcy jeszcze 4.800 / 400 = 12 wyrzutni.

Mam nadzieje, ze kazdy zrozumial mój wywód do tego momentu. Teraz nastapi wlasciwa czesc ze wskazówkami:

Wstawilem tutaj tabele: zainwestowane surowce / zniszczone surowce.

Przy opancerzeniu statków kosmicznych na 10 poziomie (wezme to teraz jako wartosc sredna) 10 rakiet ( które kosztuja w przeliczeniu i ze stosunkiem metali : krysztalów : deuteru = 3 : 2 : 1 475.000 metalu) z celem glównym... ( przy obliczeniach nie wzieto pod uwage resztek ) zniszczy nastepujace ilosci metalu, przy celu:

Wyrzutnie rakiet: 1.200.000 metalu
Lekkie lasery: 1.500.000 metalu
Ciezkie lasery: 1.500.000 metalu
Dzialka jonowe: 2.100.000 metalu
Dziala Gausa: 1.920.000 metalu
Dzialka plazmowe: 2.880.000 metalu

Jak mozna latwo zauwazyc, przy wyrzutniach rakiet oraz lekkich i ciezkich laserach, zostanie zniszczonych mnie surowców, niz kosztowaly atakujace rakiety. Dziala Gausa sa mniejwiecej tak samo drogie, a przy dzialach plazmowych wiecej surowców zostanie zniszczonych( dokladnie o 51% wiecej). Oznacz to, ze uzycie rakiet przeciwko wyrzutniom rakiet ma najmniej sensu, a przeciwko dzialkom plazmowym najwiecej!

Wniosek:

Jezeli wezmie sie pod uwage maly zasieg rakiet, co praktycznie oznacza, ze do osiagniecia odleglego celu trzeba wybudowac kolonie z magazynem rakiet na 4 poziomie - co nie jest wcale takie tanie oraz fakt, ze taka raketa kosztuje 20.000 cennego deuterium i moze zostac zniszczona przez bardzo tania przeciwrakiete, to te rakiety sa dobre dla osób, które maja wiecej deuteru niz krysztalów, ale dla "malych ludzi" - nawet jak polacza sily przeciwko jednemu duzemu - nie maja wiekszego sensu, poniewaz wklad kazdego jest bardzo duzy. Troche dluzsze zasiegi ( przyczym musze dodac, ze niedawno ich zasieg i sila razenia zostaly zwiekszone ) albo po prostu tansz budowa magazynów i moze mniejsze zuzycie deuteru bylyby moim zdaniem w aktualnej sytuacji sensowne. Alternatywa jest drastyczne zwiekszenie kosztw przeciwrakiet.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum BCS_Ogame_uni1 Strona Główna » Atak » Wskazówki odnosnie rakiet
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group